27 mei 2006

Heet van de snijtafel


Een dag na de premiere in India heb ik de nieuwste film van Kajol en Aamir Khan gezien.
Heeeeel lang heb ik gewacht op een nieuwe film van haar. Want ze heeft na haar huwelijk en de geboorte van haar dochtertje zo'n vijf jaar geen rollen meer gespeeld. Heel soms was ze als 'cameo appearance' te zien, zoals bijvoorbeeld in Kal Ho Na Ho waar ze, in de twintig seconden dat ze in beeld is, alle andere danseressen deed verbleken.
Je begrijpt dat ik heel blij was te horen dat er eindelijk weer een film uitkwam waar ze een hoofdrol in speelt. Wat ik natuurlijk niet gedacht had was dat ik de film zo snel zou kunnen zien.
Gisteren vertelde mijn lieve buurvrouw dat ze had gezien dat Pathe Arena een aantal Bollywood films vertoonde. Wij natuurlijk meteen kijken en ja hoor, Fanaa draaide. Dus wij hebben direct plannen gemaakt om te gaan. Nou, ik kan je zeggen dat als liefhebber van Bollywood je met deze film niet zult worden teleurgesteld.
Het hele Bollywoodrepertoire wordt uit de kast getrokken. En dan de soundtrack, zoals altijd hebben Jatin-Lalit weer een prachtige musicscore verzorgd. Natuurlijk zingen de acteurs niet zelf, maar wat maakt dat uit als de liedjes worden gezongen door Sonu Nigam en Sunidhi Chauhan. Wat maakt het uit dat je kunt zien dat er geplaybackt wordt, wat maakt het uit dat het verhaal leest als een iets betere boeketroman. Het is gewoon heerlijk om drie uur lang ondergedompeld te worden in een wervelwind van zang, dans en romance.
De zaal was uitverkocht en de voorstelling daarna ook. Dus ik hoop dat Pathe doorgaat met af en toe een Bollywood te programmeren. Misschien wel Kabhi Alvida Na Kehna deze zomer!?!

Labels: ,

2 Comments:

Blogger Sien said...

Het leuke van dit bloggen vind ik dat je zo veel over andere dingen leest dan dat je een krantje open doet. Mensen die met passie over hun hobbies of interesse schrijven en daardoor weer hun lezers zin geven om zich ook hier voor te gaan. Ik ben een ontzettende muziekliefhebber en wel van alles wat en dit kan er bij mij zeker in. Ik zal meteen eens gaan uitzoeken of ik die film hier kan zien en zal er dan ook zeker naar toe gaan.

12:23  
Anonymous Anoniem said...

Hai zusje, ik raad je toch echt aan het volgende boek te lezen:
http://www.shashitharoor.com/books/showbiz.html
een bollywoodfilm in boekvorm, hilarisch!

14:54  

Een reactie posten

<< Home