10 december 2006

10

De komende tijd staat in het teken van het getal 10. Op drie december hebben Huib en ik gevierd dat we 10 jaar getrouwd zijn. Tien jaar geleden stond ons leven op zijn kop. Er kwam een baby aan en we waren daar helemaal nog niet klaar voor. Snel hebben we alles geregeld, getrouwd, een huis, een babykamer en uitzet, inlezen over zuigelingen zorg en ondertussen omscholen tot een vak waar brood me op de plank kon worden gebracht. Want 10 jaar geleden was er geen droog brood te verdienen als historici; Universiteiten zaten dicht, iedereen bleef op zijn positie en wanneer er dan eentje vertrok dan was het zo'n gekonkel en nepotisme vierde hoogtij. Het was schier onmogelijk om een positie te verkrijgen. Bovendien heerste er een cultuur van "de beleving van de mens in de oudheid, de rol van de vrouw in religie" en nog meer van dat hoogdravende gezwam. Niets voor sociaal-economisch geinteresseerden dus.
Tien jaar verder zijn we nu en weer staat alles op zijn kop. Nee, er komt geen kleintje bij, helaas. Maar weer zijn we bezig om een nieuwe carriere op te zetten. Veel onzekerheden, spannende tijden, maar een ding weet ik zeker: Samen redden we het wel. Kom maar op met die volgende 10 jaar!

Labels:

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat een toeval (of juist niet ?) dat ik het daar gisteravond nog met Mike "MAN" over had, getallen, dat is geen toeval... bij ons is het twaalf... de bankier waar me mee in zee gaan voor de aankoop van ons huis is ook op 12 juli jarig (net als ik), het voorlopig koopcontract zou de 12de van de 12de getekend worden, wij wonen op n° 12, oude papieren van het aanstaande huis stonden op 12 september 1957, de akte die ik tekende bevat 12 pagina's en de overdracht zal op 12 april zijn... toeval of destiny ?
Fijne kerst lieverd en geniet van je gezinnetje, alles gaat om liefde en geluk, dat hebben jullie al in huis daar hoef je niet nog 10 jaar op te wachten ! (Sofia wordt 10, of is al 10 ?)
Liefs !

10:15  

Een reactie posten

<< Home