08 november 2006

Herfst

Afgelopen zaterdag zijn we lekker actief in de natuur geweest. Huib had nl. in het sufferdje een oproep voor vrijwilligers gelezen. Iedereen die maar wilde kon op zaterdagochtend om 9 uur zich melden bij de Vrije Geer of ook wel door ons 'het landje' genoemd. De Vrije Geer is een klein natuurgebiedje dat onze wijk scheidt van het oude dorp. Een prachtig weiland/moeras/plas gebied. In de zomer grazen er de paarden van de manege tussen de vaste bewoners: schapen, wilde ganzen, eenden, meerkoeten, patrijzen, af en toe een koppel zwanen, karekieten, bonte spechten, konijnen, vosjes etc.
Je begrijpt het al; wij zijn in het weekend toch vroeg uit de veren, dus...
Zaterdagochtend stonden we enthousiast als nieuwkomers tussen een harde kern van vrijwilligers. Een gezellige club van mensen die geven om de natuur en deze plek in het bijzonder. Onder leiding van de stadsecoloog Rob gingen we aan het werk. Een ploeg ging het gesnoeide riet wegwerken en de andere ploeg mocht wilgen snoeien. Ons viel de eer te beurt om een behoorlijke wilg met de grond gelijk te maken. Binnen 'no time' hadden Sofia, Huib en ik korte metten gemaakt met een woekerende boom. We voelden ons daar enigszins schuldig over maar Rob verzekerde ons dat in de lente de boom weer helemaal zou opschieten. De hele dag door vertelde hij honderduit over de natuur. Hij liet Sofia een paar verlaten nesten zien en de woelmuizen die onder de rietbergjes hun nesten hadden gemaakt. Eentje vluchtte zelfs weg over Sofia's voet! Dat was heel spannend! Tussen het harde werken door werd koffie gedronken en koek gegeten. Toen we naar huis fietsten voelde ik me heel voldaan.

Labels:

5 Comments:

Blogger Sien said...

Moest jij niet studeren ipv een gezellig poststukje te plaatsen... Ik denk aan je vandaag, ik hoor het resultaat wel en nogmaals ik vond het geweldig je te hebben gezien.

09:30  
Anonymous Anoniem said...

Ja heerlijk he om lekker in de natuur bezig te zijn. Wat hoor ik heb je examen, succes enneh, bel je van de week even?

12:42  
Anonymous Anoniem said...

GEFELICIFLAPSTAARD!

14:37  
Blogger Sien said...

IDEM !!!!!!!!!!!!

16:07  
Blogger petertwigt said...

sloten vrije geer is een prima plek en ik kan het weten
het bewijs op
schoolbank.nl
sloterschool
schoolfoto 1960-61-klas 5 en 6
saludos

22:21  

Een reactie posten

<< Home