03 september 2006

KANK

Op de eerste dag van deze nieuwe maand heb ik de nieuwe Karan Johar gezien; Kank. Wat een rare naam zul je zeggen maar het is kort voor Kabhi Alvida Naa Kehna (even doorklikken). Dat is een hindi mondvol voor 'Neem nooit afscheid'.
Er is al veel over deze film geschreven door ongeduldige fans. Men zei dat het een Bollywood remake van Closer zou zijn. Maar niets is minder waar.



Deze film gaat over relaties, teleurstellingen in het leven en in de liefde en het besef dat niet iedereen zijn 'soulmate' trouwt. En wat doe je als je na je huwelijk wel diegene tegenkomt die het helemaal is? Dit is het interessante uitgangspunt waar Karan Johar zijn drie uur durende film op gebaseerd heeft. Hij pretendeert niet een antwoord te hebben, ook veroordeelt hij niet, wat voor Bollywood begrippen ultramodern is. De film zou in India en in de meer traditionele milieu's wel eens niet zo positief kunnen worden ontvangen.



Dit klinkt allemaal er zwaar maar dat is het niet hoor. De film zit vol met mooie muziek, dans en grapjes; als het zoontje van SRK op het station het meisje van zijn dromen tegenkomt roept hij 'mijn Simran' terwijl je 'Tuhje Dekha To' hoort (dat is het liedje uit Dilwale Dulhania le Jayenge, de grote doorbraak van SRK). Twee scenes zijn zo grappig dat ik werkelijk dubbel lag van het lachen. Dat moet je gewoon zien!
De aanwezigheid van Big B in de film leidt tot hilarische en ontroerende taferelen. En samen dansend met zijn zoon Abishek tot oogstrelende bewegingen. De gelijkenis is prachtig, het lijkt wel een spiegel; dezelfde lengte, dezelfde oogopslag (ondeugend en zacht) en dezelfde motoriek.

Ik kan niet wachten tot hij te koop is op dvd want ik wil hem beslist nog vaker zien!

Labels: , , ,

7 Comments:

Blogger Sien said...

Ik zal me zeker hier eens in gaan verdiepen, Bollywood films zijn hier niet zo'n succes, maar ik zal er eens achteraan gaan.

08:39  
Blogger Sien said...

ps, de foto's zijn niet te zien, misschien bij mij een probleem.

08:40  
Anonymous Anoniem said...

Bij mij ook niet! Zeg dat had je me niet verteld van de zomer.
Ik heb zondag Kisna gezien, is ook mooi!

10:00  
Anonymous Anoniem said...

Weer een die ik aan het lijstje kan toevoegen, effe de titel proberen te onthouden.....

10:06  
Anonymous Anoniem said...

PS: heb je Hum Tum al gevonden? En herkende Jay het deuntje dat S. zo goed kan neurieën?

10:09  
Blogger petertwigt said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

19:07  
Blogger petertwigt said...

bij mij zijn foto s wel te zien

familia de mac .

20:43  

Een reactie posten

<< Home