06 augustus 2007

Cars

De eerste avond in La Garriga werd op het plein voor de kerk een film vertoond. Een groot scherm was opgehangen aan de voorgevel van het Ajuntament en houten klapstoeltjes waren in rijen opgesteld. Om tien uur begon de film en natuurlijk konden we dat niet missen. Ouders zaten op de terrasjes eromheen te eten en te drinken terwijl de kinderen met popcorn zaten te kijken naar Cars. In de warme zomeravond konden we genieten van een disneyfilm in het Catalaans, maar dat kon de pret niet drukken!



De sfeer, de drukte en het geroezemoes deed me denken aan een oude Italiaanse zwart/wit film die vertelt over een rondtrekkende bioscoop in het vooroorlogse. Ik heb hem jaren geleden gezien, weet niet meer hoe die heet en door wie die gemaakt is, maar die avond met mama en Sofia op een klapstoeltje in de buitenlucht voor een groot scherm deed me denken aan vervlogen tijden uit de mediterranee. Eventjes was het of we zelf in die film zaten.

Labels: , ,

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jaaa, mooie film, volgens mij bedoel je Nuovo Cinema Paradiso (hier uitgebracht onder de naam Cinema Paradiso), prachtige film, bij IMDB meer info.

Hoe heet Cars trouwens in het spaans? Coches? of coxes of zo?

19:15  
Blogger MacBuccaneer said...

Cotxes!

We waren namelijk in het Catalaanse deel van Spanje, hahaha.

Dank je voor de naam van die oude film; ik ga hem zeker opzoeken want ik wil hem graag nog eens zien.

21:55  
Anonymous Anoniem said...

Doet me ineens ook denken aan de film "Splendor". Daarvan zal ik dadelijk de gegevens opzoeken. Was ook een wonderlijke Italiaanse film over de wonderen van de film. Of ik vergis me?

20:04  
Anonymous Anoniem said...

Ziet er reuze gezellig uit!

21:19  

Een reactie posten

<< Home